Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat vanligt förekommande frågor och svar kring Tidla. Klicka på en rubrik för att se frågor inom det området. Om inte ditt svar finns med här går det alltid bra att skriva till oss.

Allmänt om tjänsten

Är Tidla begränsat till en specifik bransch?

Nej! Tidla bokningssystem används i många olika branscher och är byggt för att vara anpassningsbart och enkelt att komma igång med. Allt från frisörer till utbildningsverksamheter har använt Tidla med framgång.

Har Tidla en app?

Nej, Tidla har ingen app. Vi har kollat med slutkunderna, och väldigt få är intresserade av att ha en extra app i telefonen endast för att boka tider. Därför väljer vi att lägga det krutet på vår andra delar av vårt kunderbjudande.

Däremot är vår högsta prioritet att leverera en webbtjänst som fungerar oavsett vilken enhet besökaren har, så att det ska vara lika enkelt att boka på mobilen som på surfplattan eller datorn.

Hur återställer jag mitt lösenord?

Om du glömt ditt lösenord återställer du det genom att gå till sidan för lösenordsåterställning.

Vad är skillnaden mellan tjänster och resurser?

En tjänst bokas av kunderna. Resurser ligger i bakgrunden och kan kopplas till tjänsterna, så att om en tjänst inte har någon ledig resurs kan den visas som otillgänglig. Det är användbart till exempel när man kan boka en anläggning till olika ändamål men inte samtidigt eller när en frisör kan utföra flera olika tjänster. Läs mer om tjänster och resurser här.

Vad kostar Tidla?

Tidla finns i flera olika prisnivåer. Den billigaste är gratis och så kommer det alltid vara. De dyrare varianterna har mer funktionalitet. Läs mer om vad som ingår i våra olika prisplaner här.

Support

Har ni ett API?

Ja, det har vi. Vi tillhandahåller vårt API via både REST och GraphQL. Kontakta oss för vidare information.

Hur snabbt svarar supporten?

Vi svarar inom 24 timmar oavsett dag på året. Men oftast går det mycket snabbare än så!